Skip to main content

Snel rapporteren met PM Report

Meer dan 600+ administratiekantoren, accountants en MKB’ers gebruiken dagelijks PM Report voor het genereren en deponeren van jaarrekeningen, tussentijdse verslagen, publicatiestukken en SBR rapportages. Deze krachtige rapportgenerator is volledig gebaseerd op Microsoft Excel. Het Excel-sjabloon van PM Report bestaat uit vele formules en macro’s die voor u veel reken en denkwerk uit handen nemen. Rapportages komen snel tot stand met cijfers uit de module Balance Base gekoppeld aan elk boekhoudpakket en tekstuele gegevens en toelichtingen uit PM Record.

Nieuw in PM Report

Begin februari '24 verwachten wij de update waarmee het mogelijk is om SBR Publicatiestukken micro en klein (NT18) te genereren en deponeren.

Meest gelezen instructies

Vaste gegevens importeren

Indien u gebruik maakt van vooraf ingevulde gegevens uit PM Record, kunnen de vaste gegevens die in dit onderdeel worden beschreven automatisch worden ingelezen. Deze gegevens en teksten kunt u nog altijd wijzigen in PM Report. Bij het inlezen uit PM Record selecteert u de betreffende klant uit de lijst. Vervolgens vinkt u aan welke gegevens u wenst te importeren: Vaste gegevens, Vennoten of eigenaar, Grondslagen, Deelnemingen, Aandelenkapitaal, Langlopende schulden, Omzet- en kostprijsgroepen, Overige gegevens en NIBOV, Aandeelhoudersvergadering, Rapport onderdelen en Flexibele lay-out. Een aantal van deze opties staat standaard niet aan. Vink deze, indien gewenst, zelf aan. Bij het genereren van het rapport worden de teksten en toelichtingen samengevoegd met de financiële gegevens.

Financiële gegevens importeren

PM Report wordt geleverd op als een standaard MS-Excel rekeningschema met bijna 2.000 grootboekrekeningen, ingedeeld conform algemene richtlijnen. Deze rekeningen zijn al voorgecodeerd in de brugstaat. Deze brugstaat wordt gevormd in Balance Base op basis van geïmporteerde cijfers uit elk boekhoudpakket. U kunt dus direct aan de slag. Na het importeren van de cijfers heeft u binnen 10 minuten een jaarrekening.

Rapport onderdelen definiëren

In het PM Report sjabloon kiest u tussen de minimaal verplichte onderdelen volgens ‘De Richtlijnen voor de Jaarrekening’ of verdere uitsplitsingen. Alle rubrieken worden per jaar afhankelijk van het saldo op de balans ingedeeld. Het kasstroomoverzicht is voorgedefinieerd, waarbij automatisch de inkomsten- en uitgavenstromen in de juiste rubrieken worden getoond. Indien de balans, om wat voor reden dan ook, niet in evenwicht is, dan wordt dit direct op het scherm vermeld. Bewerk gerust een PM Report sjabloon naar eigen wensen. De pagina-indeling en inhoudsopgave worden automatisch opgemaakt en toch kunt de volgorde van de pagina´s eenvoudig wijzigen door ze te ‘slepen’. Ook kunt u extra pagina´s (bijvoorbeeld grafische toelichtingen of projectspecificaties) tussenvoegen.