Skip to main content

Snel aan de slag met DocMaker

U kunt met één druk op de knop in luttele minuten meerdere documenten, Pdf’s of e-mails tegelijkertijd genereren. In principe is het handmatig typen van gegevens en tekst daarmee verleden tijd en elk document wordt ook nog eens automatisch geregistreerd in uw database en opgeslagen in uw digitaal dossier

Beginnen met DocMaker

NIEUW in DocMaker

Bij het creëren van mail-batches is de controle op bestaande relatiedossiers verscherpt en de keuze om persoonsnamen formeel of informeel weer te geven in documenten is uitgebreid met vier rollen.

Uitgelichte instructies

XPS Viewer herstellen

Door een bepaalde Microsoft update, kan het voorkomen dat de voorbeeldweergave van sjablonen niet meer werkt. In dat geval kunt u deze zogenaamde XPS Viewer herstellen met deze video instructie.

Documenten/bestanden registreren

Wat is het registreren van bestanden? Bij een registratie wordt een document of bestand vastgelegd in de database en gekoppeld aan een digitaal relatiedossier.

Hierbij worden de locatie, auteur, registratiedatum en allerlei metagegevens met een documentnummer of poststuknummer opgeslagen.Via zoekopdrachten zijn de documenten terug te vinden via de Relatiekaart, Relatiedossier, Module Bestandsregistraties en Audit Plan.

Documenten genereren: er gebeurt niets

Het kan voorkomen dat er iets fout gaat bij het genereren van documenten. Dit komt wel eens voor wanneer er meerdere gebruikers met hetzelfde sjabloon gebrruiken of als het venster wordt afgesloten tijdens het proces.Wanneer de volgende keer het genereren niet lukt, sluit dan het het DocMaker-venster af, sluit alle documenten in MsWord af en ga naar Windows Taakbeheer. Daar sluit u alle Microsoft Word Toepassingen af. 

Probeer hierna opnieuw het document met DocMaker te maken.

Instructies per module