Skip to main content

Snel aan de slag  met PM Record

De mogelijkheden van relatiebeheer in PM Record zijn ongeëvenaard. Tot in de kleinste details legt u gegevens en toelichtingen vast over klanten, prospects, leveranciers, adviseurs en contactpersonen. Maar ook overheidsinstantie zoals vestigingen van de Belastingdienst en Kamer van Koophandel. Deze gegevens worden vervolgens naadloos overgenomen in een jaarrekening (PM Report), in tussentijdse rapportages en in de verschillende SBR-rapportages. Met de aanvullende modules regelt u ook direct uw HRM, correspondentie, digitaal dossier, urenregistratie, facturatie, werkprogramma's en periodieke werkzaamheden.

Instellen van een nieuw (boek)jaar

Lees in handige stappen hoe u de jaarovergang voor een nieuw boekjaar kunt instellen.

Uitgelichte instructies

Stamgegevens

Belangrijke stamgegevens zijn de entiteiten. De gegevens van uw organisatie moeten worden vastgelegd om met PM Record te starten. Stamgegevens zijn de basis voor de vastlegging van informatie voor rapportages en het relatiebeheer. Naast de vele standaard opties is het zelf vastleggen van stamgegevens mogelijk. Het betreffen banknamen, klantgroepen, rechtsvormen, valutasoorten, branchegegevens, relatiesoorten, selectiecodes, berichtonderwerpen en -acties, contactvormen voor berichten en eventuele meerdere entiteiten binnen uw organisatie.

Nieuwe gebruiker toevoegen

Onder gebruikers worden de medewerkers van uw organisatie verstaan die toegang (moeten) hebben tot PM Record. Via het dashboard klikt u in de kolom Beheer op Gebruikers. Hier legt u de algemene gebruikersgegevens vast om te kunnen inloggen. Koppel direct met PM Online door het mailadres in te voeren van het gebruikersaccount. Hiermee kunnen gebruikers inloggen via een extra veiligheidslevel met een authenticator.

Bekijk hier de volledige instructie.

Autorisatie

Aan gebruikers kunnen toegangs- en mutatierechten worden toegekend tot (onderdelen van) schermen en modules. De rollen ‘beheerder’ en ‘gebruiker’ kunnen aangevuld worden met nieuwe rollen die door uzelf gedefinieerd zijn bijvoorbeeld voor (functies) binnen uw organisatie. De rechten gekoppeld aan een rol kunnen eenvoudig met vinkjes worden aan- of uitgezet.

Informatie en handleidingen per module: