Handleiding PM-Software

Afdrukken

PM-ComFuncties

Bij de initiële installatie van PM-software wordt op uw computer of server versie 1.0.7 van onze PMComfuncties geïnstalleerd.

  • PM-Comfuncties is een functie bibliotheek welke gebruikt wordt door diverse applicaties van Pro Management.

Vanaf versie 8.07.xx van PM-Record is versie 1.0.9 van de PM-comfuncties nodig. Via onze PM-updatemanager wordt de installatie procedure van deze nieuwe PM-comfuncties opgestart. Het is bekend dat de installatie van deze PM-comfuncties niet in alle gevallen correct verloopt. Met name op Windows 2003 servers adviseren wij om de installatie van de PM-comfuncties handmatig uit te voeren.
Indien versie 1.0.9 niet is geïnstalleerd dan kan PM-Record bij het opstarten de licentie informatie niet op correcte wijze inlezen en geeft bij het opstarten de melding dat u 0 licenties heeft.

PM-LicentieMelding

Handmatig installeren:
1: Controleren welke versie van PM-Comfuncties op dit moment geïnstalleerd is:

  • Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Programma’s en onderdelen

Windows vista en hoger laten het versienummer direct zien

AddRemoveProgramsVista

Bij Windows XP en Windows 2003 dient u op de details te klikken om  het versienummer in beeld te krijgen.
AddRemoveProgramsXP

2: Oude versie de-installeren:

  • Kies in het dialoogvenster Add or Remove Selecteer de PMComfFuncties en Programs voor remove/verwijderen
  • Windows geeft wellicht aan dat de server herstart moet worden. Doe dat op dit moment nog niet.

3: installeren van de nieuwe versie

  • De PM-updatemanager heeft het installatiebestand PMComFunctiesSetup 1.0.9.msi geplaatst in de PM-Record map
    • Dit zal bij de meeste relaties c:\program files\Pro Management\PM-Record zijn
  • Start het installatie bestand. De installatieprocedure zelf laat geen meldingen zien. Wel kan het zijn dat Windows aangeeft dat een herstart noodzakelijk is.
Afdrukken

PM-Record 9 - rechten voor installatie

Pro Management heeft bij het ontwerpen van PM-Record 9 belangrijke stappen gemaakt om ervoor te zorgen dat PM-Record 9 beter samenwerkt met het rechtenmodel dat Microsoft adviseert voor het ontwerpen van applicaties. De mappen die PM-Record gebruikt zijn daarom voor een groot deel door u zelf te configureren.

Hier treft u een overzicht aan van deze mappen en de rechten die de gebruiker nodig heeft in deze map:

 

DETAILS OVER DE DIVERSE MAPPEN DIE PM-SOFTWARE GEBRUIKT

ProgPath
Dit is de locatie waar PM-Record.exe R9 en alle daarbij behorende uitvoerbare bestanden te vinden zijn. Deze locatie wordt tijdens de installatie of conversie naar PM-Record 9 als nieuwe map aangemaakt in het standaard pad dat voor PM-Software op uw werkplek gebruikt wordt.
Tijdens het werken met PM-Record heeft men alleen leesrechten nodig.
Bij het gebruik van de PM-Updatemanager heeft u lees en schrijfrechten op deze map nodig

ClassicPath
Verwijst naar een lokaal pad waarin PM-Record R8 heeft gestaan. Hier wordt PM-Record.mde geplaatst die nog gebruikt worden voor facturering.
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

ServerPath
Dit is de locatie waar het werkstation het bestand serverinstellingen.xml kan vinden.
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

UserPath
Locatie waar de persoonlijke instellingen worden bewaard. Dit is de map Pro Management in het zwervende windows profiel van de betreffende gebruiker. Dit path bevat daarom de waarde: "value="{RoamingUser}\Pro Management"
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

TempPath
Dit is het temppath van de ingelogde gebruiker zoals gedefinieerd in de environment variable "Temp" 
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

LogPath
Moet verwijzen naar een map op de PC van de gebruiker. In deze map worden eventuele foutmeldingen bewaard. Iedere module van PM-Record maakt een eigen tekst bestand aan in deze map.
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

LicensePath
Dit is de map waarin de licentiebestanden voor gebruik van PM-Record worden weggeschreven. 
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

DataPath
Hierin schrijft PM-Record diverse bestanden die voor export van gegevens naar Word en Excel nodig zijn. 
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

ActivaPath
De locatie waar PM-Activa (mits onderdeel van uw licentie) is geïnstalleerd
In deze map heeft de gebruiker lees en schrijfrechten nodig

ReportPath
Verwijst naar de centrale locatie waar PM-Report geïnstalleerd is.
In deze map heeft de gebruiker Lees en schrijfrechten nodig

Afdrukken

(Installatie)handleiding release 9

Voordat u start met de installatieprocedure vragen wij graag uw aandacht voor het volgende.

  1. Installatie PM-UpdateManager 9
    PM-Record 9 installeert u met een nieuwe versie van de Updatemanager.
    U heeft zich zojuist ingeschreven via de website en bent automatisch naar de webpagina geleid waar u onderaan PM-UpdateManager 9 kunt downloaden en vervolgens kunt installeren.
    Indien de installatie op meer dan één werkplek moet worden uitgevoerd kunt u er voor kiezen de Instal-latiebestanden van de Updatemanager eenmalig te downloaden en op een centrale en voor betreffende werkplekken bereikbare locatie te plaatsen.
    De installatie van de Updatemanager voert u uit op elke werkplek waar PM-Record 8 staat.

  2. Installatie PM-Record 9
    Als de Updatemanager is geïnstalleerd kunt u deze opstarten om PM-Record 9 te installeren.
    • Tijdens de update kan worden aangegeven of gebruik wordt gemaakt van een Single user of een Multi user configuratie. Als uw licentie voor PM-Record meer gebruikers toe staat en u heeft PM-Record 8 op verschillende werkplekken geïnstalleerd, dan kiest u voor Multi user.
    • Bij een Multi user installatie geeft u een netwerklocatie aan waarvoor alle gebruikers binnen uw or-ganisatie lees- en schrijfrechten hebben. Op deze locatie worden de gemeenschappelijke instellingen opgeslagen, zoals naam en locatie van de database en digitaal dossierpad.
    • Indien u geen licentie heeft voor de module FILE, dan wordt u een locatie gevraagd waar een standaard versie van het digitaal dossier wordt geplaatst. Ook voor deze locatie zijn lees- en schrijfrechten nodig.
    • Bij de update van de eerste werkplek wordt de bestaande database geschikt gemaakt voor PM-Record 9. Dit kan alleen worden uitgevoerd als niemand ingelogd is in PM-Record 8.
    • Wij adviseren een backup te maken van de database voordat de installatie wordt uitgevoerd.
    • De update van de eerste werkplek duurt vijf tot twintig minuten, afhankelijk van de omvang van de database. Elke volgende werkplek duurt enkele minuten, mede afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding.
  3. In gebruik name PM-Record 9
    Het nieuwe autorisatiesysteem is sterk vereenvoudigd. Het is echter niet compatibel met het systeem dat u in Record 8 gebruikt. Na installatie van PM-Record 9 heeft elke medewerker in de rol van ‘gebruiker’ toegang tot het systeem. Ingelogd als ‘ADMIN’ kan de rol van ‘Beheerder’ worden toegewezen en kunnen ook rechten van medewerkers worden beperkt.

Download installatiehandleiding (PM-Record versie 8 naar 9)(PDF)

Download gebruikershandleiding van PM-Record 9 (PDF)

Pro Management Software | Lijstersingel 15 | 2902 JD | Capelle aan den IJssel | T: 010 - 4517676 | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Inloggen | Powered by transparant-small