Handleiding PM-Software

Afdrukken

Instructie - DocMaker 2.0 vanuit Audit Plan

Vanaf Audit Plan versie 10.03.09 (augustus 2017) is het mogelijk om vanuit een werkprogramma een nieuw Word document te genereren en direct in het digitale dossier van de klant op te slaan, te registreren en aan het werkprogramma te koppelen.

Net als bij de Classic versie van DocMaker is, naast uniformiteit, de grootste toegevoegde waarde dat de relatiegegevens vanuit de PM-Record database direct in een Word document kunnen worden opgenomen.

Uitgangspunten: De gebruiker is reeds bekend met het gebruik van de module Audit Plan en de Classic versie van DocMaker

Benodigd: Microsoft Word en een licentie voor de PM-Record module File

Werking

Aan een sub-rubriek kunnen naast bestaande documenten voortaan ook nieuw gegenereerde Word documenten gekoppeld worden. Wanneer men rechts in het scherm (zie afbeelding) op de rechter muisknop klikt verschijnt de nieuwe optie ‘Automatisch nieuw sjabloondocument genereren én registreren’.

AuditPlan1

AuditPlan2

Na het kiezen van de optie ‘Automatisch nieuw sjabloondocument genereren én registreren’ verschijnt het venster ‘Documentgenerator Audit Plan met rechts bovenin (eventueel) de reeds bestaande DocMaker sjablonen*.

AuditPlan3

* = De locatie van de DocMaker-sjablonen is standaard gelijk aan die van de Classic versie van DocMaker, maar er kan ten behoeve van Audit Plan een extra locatie worden aangelegd waarin zich alleen voor een werkprogramma relevante sjablonen bevinden.

NB De sjablonen kunnen (alleen) middels de Classic DocMaker versie in MS-Word worden aangemaakt.

Stap 1

Selecteer het gewenste DocMaker sjabloon**

AuditPlan4

** = Vanaf Office versie 2007 en hoger kunnen zowel .dot als .dotx-sjablonen gebruikt worden.

Opmerking: Voor het gebruik van .dotx-sjablonen dient MS-Word de bestanden op te slaan als .docx, dit is de standaard instelling. De instelling kan indien nodig in Word aangepast worden via Bestand, Opties, Opslaan, Bestanden opslaan in deze indeling. Kies voor ‘Word-document (*.docx)’.

Stap 2

Vul de benodigde gegevens links onderin in, en kies daarna voor de optie ‘Sjabloon naar nieuw document’.

AuditPlan5

Stap 3A

Er verschijnt links een voorbeeld van het gegenereerde bestand, rechts onderin kan de metadata en de opslaglocatie nog aangepast of aangevuld worden vóórdat het nieuwe bestand opgeslagen, geregistreerd en aan het werkprogramma geoppeld wordt.
Pas hier indien gewenst ook de bestandsnaam aan.

AuditPlan6

Stap 3B

Pas middels de tab ‘Dossier’ (eventueel) de opslaglocatie aan.
Klik wanneer alle metadata en de opslaglocatie juist zijn ingevoerd op de knop ‘Registreer’.

AuditPlan7

AuditPlan8

Stap 4A

Wanneer u dubbelklikt op het nieuw toegevoegde Word-document dan zal het bestand geopend worden zodat het kan worden aangepast of gecompleteerd.

AuditPlan9

AuditPlan10

Stap 4B

Wanneer u op het nieuw toegevoegde Word-document met uw rechter muisknop klikt dan kunt u onder andere de bestandsregistratie inzien en bewerken. Tevens kan het bestand, indien van toepassing, hier gemarkeerd worden als verzonden post.

AuditPlan11

AuditPlan12

Pro Management Software | Lijstersingel 15 | 2902 JD | Capelle aan den IJssel | T: 010 - 4517676 | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Inloggen | Powered by transparant-small