Handleiding PM-Software

Afdrukken

Instructie - Installatie PM-Office Integration

Samen met de uitlevering van PM-Record versie 10.04.01 wordt ook een nieuwe versie van PM-Office intergration uitgeleverd. Deze dient u te installeren nadat u PM-Record 10.04.01 heeft gedownload. De installatie procedure treft u hieronder aan.

Verwijderen oudere versies PM-Office Integration

De installatie procedure kan niet in alle gevallen vorige installaties van PM-Office Integration verwijderen. Wij raden u dan ook aan om zelf eerdere versies te verwijderen voordat u de nieuwe versie van PM-Office Integration installeert.

Procedure

Ga naar Instellingen -> Een programma verwijderen of wijzigen

pm officeintegration1

Zoek in de lijst naar PM-Office Integration

Selecteer PM-Office Integration en klik op Verwijderen

pm officeintegration2

Installatieprocedure nieuwe versie

WAARSCHUWING
Ten behoeve van PM-Office Integration wordt op uw PC of server de Microsoft Runtime for Visual Studio Office Integration geïnstalleerd. Het komt in enkele situaties voor dat uw PC of Werkplek bij dit deel van de installatie automatisch herstart. Wij hebben nog niet kunnen voorkomen. Dit is met name van belang voor Terminal server omgevingen. Wij adviseren daarom dat u PM-Office Integration alleen installeert als er geen andere gebruikers ingelogd zijn.

  1. Voordat u PM Office Integration opstart dient u alle Office Applicaties af te sluiten.
  2. Na het uitvoeren van de update treft u de installatiebestanden van PM-Office Integratie aan in:
    [PM-basismap]\OfficeIntegratie\PM Office Integration_Office2007 of c:\Basismap\10.4.1.zip of PM Office Integration_Office2013 10.4.1.zip
    1. U dient dit .zip bestand uit te pakken.
    2. Na het uitpakken treft u 2 bestanden aan
      • Setup.exe
      • OfficeIntegratione_Office[versienummer].msi
    3. Start Setup.exe. Hierna komt het welkomst scherm in beeld.
      pm officeintegration3
    4. Kies next om door te gaan. U krijgt nu de mogelijkheid om de locatie te kiezen waarin PM-Office Integration wordt geïnstalleerd.
      1. In de meeste gevallen kunt u de standaard locatie aanhouden.
      2. Wij adviseren om PM-Office Integration te activeren voor iedere gebruiker van deze werkplek.
      3. Klik op next om door te gaan naar de volgende stap
        pm officeintegration4
    5. Alle informatie die nodig is om de installatie uit te voeren is nu aanwezig. U kunt op Next klikken om de installatie te starten.
      pm officeintegration5
    6. Op dit moment gaat Windows enkele rechten controleren:
      1. Voor het uitvoeren van deze stap is noodzakelijk dat u het recht heeft om software te installeren. Indien dat niet het geval is dan zal Windows op dit moment vragen om accountgegevens op te geven van een gebruiker die wel voldoende rechten heeft om te installeren.
      2. Ook als u voldoende rechten heeft kan Windows een waarschuwing geven dat er geprobeerd wordt om nieuwe software te installeren (deze melding is afhankelijk van de instellingen van Gebruikers Account beheer). U dient de aanpassing toe te staan.
        pm officeintegration6
    7. Nadat de installatie is afgerond krijgt u onderstaande melding. U kunt nu op Close klikken.
      pm officeintegration7

PM-Office Integration inschakelen na de installatie

Na de installatie kunt PM-Office Integration nog niet gebruiken. U dient PM-Office Integration eerst in te schakelen voor iedere MS Office toepassing waarin u PM-Office Integration wilt gebruiken. Bij de eerste keer dat u Outlook, Word of Excel opstart, nadat u PM-Office Integration heeft geïnstalleerd, wordt de vraag gesteld of u PM-Office Integration voor deze applicatie wilt activeren. U dient hier de knop Installeren aan te klikken om PM-Office Integration in te schakelen.

pm officeintegration8

Achteraf inschakelen van PM-Office Integration:

Indien PM-Office Integration niet geactiveerd is dan kunt deze alsnog activeren. Dit doet u door de volgende stappen uit te voeren:

  1. Ga in de Office Applicatie naar Bestand => Opties. U ziet PM-Office Integration – [application] 2013
    pm officeintegration9
  2. Selecteer de optie Com-invoegtoepassingen en klik vervolgens op Start. Nu krijgt u de mogelijkheid om onze invoegtoepassing te activeren (of te deactiveren).
    pm officeintegration10
  3. Vink onze invoegtoepassing aan en klik vervolgens op OK om de instelling op te slaan.

Pro Management Software | Lijstersingel 15 | 2902 JD | Capelle aan den IJssel | T: 010 - 4517676 | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Inloggen | Powered by transparant-small